– Proces reorganizacji Spółki poprzedziły konsultacje i opinie niezależnych specjalistów. Zlecone pod koniec 2017 roku firmie zewnętrznej opracowanie na temat oceny jakości i warunków obsługi klientów naszej spółki wykazało, że należy usprawnić proces obsługi w kilku obszarach – mówi Monika Tendaj-Bielawska wiceprezes Zarządu WM.
Wśród otrzymanych rekomendacji było m.in. wydzielenie osobnej przestrzeni do obsługi klienta, skrócenie czasu oczekiwania klientów na załatwienie sprawy czy poprawa satysfakcji klienta ze sposobów obsługi.
- Dotychczasowe budynki i lokale, w których spółka prowadzi swoją działalność nie pozwalały na usprawnienie jakości obsługi na poziomie, jaki chcielibyśmy zapewnić – podkreśla Dariusz Kowalczyk, prezes zarządu. - Jest to szczególnie ważne ze względu na charakter prowadzonej działalności i jej dalszego rozwoju, który wymaga częstych spotkań z mieszkańcami, organizacji konsultacji społecznych czy szkoleń - dodaje.
Najlepiej załatwiać sprawy w jednym miejscu
Planując nową przestrzeń, która ma służyć klientom, spółka przeprowadziła badanie ankietowe. Zapytani w nim respondenci jako najważniejsze cechy instytucji najczęściej wskazywali: funkcjonalność budynku, możliwość załatwienia spraw w jednym miejscu i łatwość dojazdu.
Nowa siedziba spółki zostanie przeniesiona do budynku Centrum Grafit na wrocławskim Ołbinie. Jest on dobrze skomunikowany z obsługiwanymi przez spółkę rejonami miasta. Planując zmianę siedziby dokładnie przeanalizowaliśmy dotychczasowe lokalizacje, tak by zmiana była jak najdogodniejsza dla najemców – wyjaśnia Monika Tendaj-Bielawska. Z czterech biur obsługi klienta tylko jedno przy ul. Gazowej pozostanie w rejonie, ponieważ znajduje się w zbyt dużej odległości od nowej siedziby przy ul. Namysłowskiej.
Obiekt jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych, przewiduje rozwiązania mające na celu poprawę jakości obsługi klienta i komfortu pracy. Przeniesienie działalności do jednego miejsca (obsługa finansowa, windykacyjna, administracyjna) pozwoli uniknąć konieczności przemieszczania się pomiędzy różnymi lokalizacjami, co miało miejsce dotychczas. Będzie to bardziej komfortowe i pozwoli zaoszczędzić czas naszych klientów – przekonuje Monika Tendaj-Bielawska.
Inwestycja zostanie sfinansowana ze środków własnych spółki pozyskanych ze sprzedaży obiektów będących w jej majątku. Procedura zamiaru zbycia nieruchomości podawana była do publicznej wiadomości, a sam proces ich zbycia zapewnił transparentność i pozyskanie bardzo atrakcyjnych cen transakcyjnych – wyjaśnia Dariusz Kowalczyk.
Przeniesienie siedziby z ul. Reja i BOK nr 8 przy Galla Anonima do nowej lokalizacji zaplanowane jest na IV kwartał tego roku. Do 2020 r nastąpi przeniesienie biur z ul. Skłodowskiej i BOK nr 4 z ul. Wrocławczyka.