Kalendarium Kiedy
W 4 kinach
Kiedy nowa znajoma potrzebuje pomocy, Li postanawia wziąć udział w turnieju karate, lecz jego umiejętności okazują się niewystarczające. Jego nauczyciel Pan Han (Jackie Chan) zwraca się o pomoc do Daniela LaRusso (Ralph Macchio), aby nauczył chłopca nowego stylu walki.Połączenie dwóch różnych filozofii ma pomóc Li w wygraniu turnieju i przezwyciężeniu własnych słabości.
W 2 kinach
Nagrodzone w Cannes, niezwykle inteligentne kino o związkach i przewrotny hołd oddany klasycznym hollywoodzkim komediom romantycznym. Bohaterami świetnie napisanego filmu Jonása Trueby są Ale i Alex – para z czternastoletnim stażem, która chce zorganizować imprezę celebrującą koniec ich związku, gdyż według nich lepiej jest świętować rozstania zwiastujące nowe początki niż banalne śluby, które i tak prędzej czy później przyniosą koniec… To tylko szalony punkt wyjścia do inteligentnej, filozoficznej zabawy w kino – są tu nawiązania nie tylko do screwball comedies, nad całością czuwa Kierkegaard ze swoimi „powtórzeniami”, a przyszłość bohaterów zależy od bergmanowskiego tarota. Dzięki niezwykłej ekranowej chemii Itsaso Arany i Vito Sanza otrzymujemy czuły portret współczesnej pary, wciąż w sobie zakochanej, lecz samotnej, żyjącej niejako oddzielnie. Czy rzeczywiście rozstanie to najlepszy pomysł?
W 1 kinie
Mimo ze Maja poswieciła aktorstwu całe swoje zycie, nie wierzy w siebie i swoje mozliwosci. Uwaza, ze jest w tej wiekszosci studentow, ktorzy nie znajda pracy po szkole teatralnej. Dlatego po ukonczeniu aktorstwa planuje aplikowac na marketing i zarzadzanie. Wszystko zmienia sie, gdy na jej drodze staje nowy rezyser. Charyzmatyczny mezczyzna ma poprowadzic studentow do dyplomu. Dajac Mai głowna role Lady Makbet, przywraca jej nie tylko miłosc do aktorstwa, ale i wiare w siebie. Wkrotce okaze sie jednak, ze to nie przedstawienie dyplomowe bedzie głownym celem Mai, ale zdemaskowanie prawdziwej natury rezysera.Film jest pełnometrazowym debiutem fabularnym reżysera.
W 1 kinie
Nejma to młoda kobieta z południa Francji. Marzy o tym, aby profesjonalnie walczyć z bykami, ujarzmiać je i być blisko nich, ponieważ wzbudzają w niej głęboki szacunek. Ale zwierzęta na piaszczystej arenie nie są jej przeciwnikami – są nimi mężczyźni. Najma uczy się obchodzić z bykami w towarzystwie grupki młodych facetów. Pewnej nocy po ostro zakrapianej imprezie budzi się poobijana i poharatana przez rogate zwierzę, a do tego jej kumple zaczynają ginąć w makabrycznych okolicznościach. Wygląda na to, że w okolicy na wolność wyrwała się zdziczała i krwiożercza bestia.„Zwierzę” to kolejny film Emmy Benestan po nagradzanym na całym świecie „Fragile”. To kino głęboko feministyczne, ale nie propagandowe. Nejma – podobnie jak miliony kobiet na całym świecie – wiecznie musi udowadniać swoją wartość podwójnie tam, gdzie od mężczyzn wymaga się jedynie tego, że są. Benestan opowiadając jej historię nie traci z oczu swego prawdziwego celu – wzbudzenia najpierw niepokoju, a potem autentycznego przerażenia. „Zwierzę” to rasowy body horror ze szczyptą kryminału, świetnie napisaną główną bohaterką, oszałamiająco pięknymi zdjęciami i oprawą muzyczną. Akcja rozwija się tu powoli, ale nieubłaganie.
W 1 kinie
To historia o wypartej prawdzie, granicach pamięci, wyobraźni i kłamstwach. O tym, że sposobem uwolnienia się od przeszłości jest świadome jej pożegnanie.Marta po 10 latach wraca na grecką wyspę Thassos, żeby odkryć tajemnicę zaginięcia jej męża. Towarzyszy jej reżyser, przyjaciel męża wraz z ekipą filmową. Mają zrobić film, który pomoże odkryć dlaczego Krzysztof zniknął.
W 1 kinie
Paryż, maj 1968: 9-letni chłopiec jest podekscytowany możliwością spędzenia kilku dni z dziadkami w ich wiekowym mieszkaniu. Dołączają do nich dwaj żywiołowi wujkowie - artysta plastyk i aspirujący intelektualista oraz prababcia z Odessy. W tym samym czasie rodzice chłopca biorą udział w historycznych protestach. Podczas gdy sytuacja w kraju wywraca się do góry nogami, ekscentryczna rodzina zostaje zmuszona do konfrontacji z przeszłością.
W 1 kinie
"Oni" (wersja reżyserska) część I oraz część II to kompletne dzieło wybitnego włoskiego reżysera Paolo Sorrentino ("Wielkie piękno", "Młody papież"). W pełnej wersji filmu, Sorrentino przybliża postacie Silvio, Sergio i Kiry, ale również tajemniczego Boga, człowieka potężniejszego od Berlusconiego. Polska to jedyny kraj oprócz Włoch, w którym widownia zobaczy dwie, kompletne części filmu (109 oraz 104 minuty). Wersja reżyserska została sprowadzona na specjalne życzenie polskich widzów przez firmę Gutek Film. Bawiąc się biografią byłego premiera Włoch, Silvio Berlusconiego - milionera i potentata medialnego - Sorrentino opowiada o zepsuciu, korupcji oraz odwiecznym mariażu seksu i władzy. A przede wszystkim o "dworze" chciwych pochlebców, jaki wyhodował wokół siebie jeden z najbardziej skompromitowanych współczesnych polityków. Za każdym Berlusconim, Orbánem, czy Trumpem są przecież jacyś "oni" czerpiący korzyści z populistycznych haseł, kryzysu demokracji i medialnych manipulacji. Jednak w filmie "Oni" Sorrentino błyskotliwie łączy drapieżną polityczną satyrę z kameralnym dramatem, a iście barokowemu wizualnemu rozpasaniu, które wydaje się parodiować prostacki styl telewizji Berlusconiego, towarzyszą sceny zaskakująco intymne. Brytyjski The Guardian dostrzegł nawet czułość w sposobie, w jaki włoski reżyser portretuje "słabość starzejącego się mężczyzny". Groteskę z nostalgią brawurowo pogodził na ekranie ukochany aktor Sorrentino, znany z "Wielkiego piękna" i "Boskiego" Toni Servillo. Jego spektakularna metamorfoza to jeden z największych atutów filmu "Oni", który w samych Włoszech obejrzało aż milion widzów. Oni są u władzy. Oni są cyniczni, niemoralni i zachłanni. Oni chcą uwielbienia. Oni to Silvio Berlusconi, jego świta i orbitujący wokół nich karierowicze, gotowi zrobić wszystko dla pieniędzy i politycznej chwały. Oni chcą uwieść tłumy. W świecie, gdzie najcenniejszą walutą jest młodość i seks, oni nie mają sobie równych.
W 1 kinie
Uznany przez magazyn „Cahiers du Cinéma” za film roku i nagradzany na całym świecie Trenque Lauquen jest jak labirynt, nad którym unosi się duch Jorge Luisa Borgesa. Trenque Lauquen, co w tłumaczeniu oznacza „okrągłe jezioro”, to także nazwa prowincjonalnego miasta w Argentynie. Tam w poszukiwaniu zaginionej badaczki botaniki wyrusza dwóch zakochanych w niej mężczyzn. Ich wyprawa przekształca się w historię miłosnej korespondencji ukrytej w książkach lokalnej biblioteki, a następnie dociera do zagadki bestii przypominającej potwora z Loch Ness i żyjącej w pobliskim jeziorze.Film Laury Citarelli, sytuujący się gdzieś pomiędzy realizmem magicznym, romantycznym thrillerem a wielogatunkowym pastiszem, jest zarazem odjechany i epicki. Oglądamy go z zachwytem i niedowierzaniem, idąc śladem meandrującej struktury, która rozszerza się z rozdziału na rozdział, włączając w fabułę coraz więcej wątków, dygresji i postaci.
W 1 kinie
Mira mieszka w restrykcyjnej szkole z internatem prowadzonej w Himalajach. Jest bardzo utalentowaną uczennicą, w której zarówno jej rodzice, jak i nauczyciele, pokładają wielkie nadzieje. Przystojny Sri wyzwala w niej nieznane wcześniej uczucia i wzbudza jej ogromną ciekawość, co Mira z trudem stara się opanować. Rodzi się w niej niezgoda na rygorystyczny regulamin, którym rządzi się szkoła, a także na uporczywe wtrącanie się jej matki w kiełkujące w niej uczucie. Film jest piękną opowieścią o dojrzewaniu.
FILTRUJ