Kalendarium Kiedy
W 4 kinach
Lilo i Stich - aktorska wersja animowanego hitu Disney'a z 2002 roku - to szalona, zabawna i wzruszająca opowieść o samotnej hawajskiej dziewczynce i zbiegłym kosmicie, który pomaga jej naprawić „zepsutą” rodzinę. Film wyreżyserował Dean Fleischer Camp, nominowany do Oscara za animację Marcel Muszelka w różowych bucikach. W rolach głównych wystąpili Maia Kealoha, Sydney Elizebeth Agudong, Billy Magnussen, Tia Carrere, Hannah Waddingham, Chris Sanders, oraz Courtney B. Vance i Zach Galifianakis. Producentami są Jonathan Eirich i Dan Lin, zaś producentami wykonawczymi - Tom Peitzman i Ryan Halprin.
W 2 kinach
Ray Hayes (Kevin James) to były gliniarz, który prowadzi podwójne życie i dorabia jako pomocnik mafii. Podczas ostatniego zlecenia sprawy wymykają się spod kontroli. Ray ma tylko jedną noc, aby uratować swoją rodzinę i wyprowadzić ją z miasta zanim sam zostanie zlikwidowany. Rozpoczyna się walka z czasem, Ray musi zrobić wszystko, aby zapewnić bezpieczeństwo swojej rodzinie i jednocześnie ukryć swój mroczny sekret przed dziećmi.
W 1 kinie
Kapsel to imprezowicz z klasy maturalnej, dla którego znacznie ważniejsza niż egzamin dojrzałości jest paczka bliskich znajomych. Gdy dociera do niego, że zakończenie liceum oznacza również rozpad jego ekipy, postanawia pokrzyżować wszystkim studenckie plany i podarować jeszcze jeden rok wspólnej beztroski. Aby ocalić przyjaciół od trudów wkraczania w dorosłość, zamierza włamać się do innowacyjnego systemu Ministerstwa Edukacji i zmienić wyniki matur. Do brawurowej akcji angażuje grupę licealistów z najmniejszymi szansami na zdanie matury oraz… dawno niewidzianego, pełnego kontrowersyjnych życiowych mądrości dziadka. Czy genialny plan Kapsla się powiedzie? Czy chłopakowi uda się zmienić bieg wydarzeń i zatrzymać przyjaciół przy sobie?Wejście w dorosłość i pierwsze ważne wybory. Jak stawić czoła nadciągającym zmianom? Z tym wyzwaniem zmierzą się bohaterowie filmu „100 dni do matury”. Zabawna i mądra teen heist comedy, w której najpopularniejsi influencerzy m.in. Bartek Laskowski (Świeży), Hania Puchalska (HiHania) oraz Patryk Baran (Mortalcio) łączą siły z najbardziej cenionymi polskimi aktorami m.in. Małgorzatą Foremniak, Jackiem Komanem i Piotrem Głowackim.
W 1 kinie
Paryż, maj 1968: 9-letni chłopiec jest podekscytowany możliwością spędzenia kilku dni z dziadkami w ich wiekowym mieszkaniu. Dołączają do nich dwaj żywiołowi wujkowie - artysta plastyk i aspirujący intelektualista oraz prababcia z Odessy. W tym samym czasie rodzice chłopca biorą udział w historycznych protestach. Podczas gdy sytuacja w kraju wywraca się do góry nogami, ekscentryczna rodzina zostaje zmuszona do konfrontacji z przeszłością.
W 1 kinie
"Oni" (wersja reżyserska) część I oraz część II to kompletne dzieło wybitnego włoskiego reżysera Paolo Sorrentino ("Wielkie piękno", "Młody papież"). W pełnej wersji filmu, Sorrentino przybliża postacie Silvio, Sergio i Kiry, ale również tajemniczego Boga, człowieka potężniejszego od Berlusconiego. Polska to jedyny kraj oprócz Włoch, w którym widownia zobaczy dwie, kompletne części filmu (109 oraz 104 minuty). Wersja reżyserska została sprowadzona na specjalne życzenie polskich widzów przez firmę Gutek Film. Bawiąc się biografią byłego premiera Włoch, Silvio Berlusconiego - milionera i potentata medialnego - Sorrentino opowiada o zepsuciu, korupcji oraz odwiecznym mariażu seksu i władzy. A przede wszystkim o "dworze" chciwych pochlebców, jaki wyhodował wokół siebie jeden z najbardziej skompromitowanych współczesnych polityków. Za każdym Berlusconim, Orbánem, czy Trumpem są przecież jacyś "oni" czerpiący korzyści z populistycznych haseł, kryzysu demokracji i medialnych manipulacji. Jednak w filmie "Oni" Sorrentino błyskotliwie łączy drapieżną polityczną satyrę z kameralnym dramatem, a iście barokowemu wizualnemu rozpasaniu, które wydaje się parodiować prostacki styl telewizji Berlusconiego, towarzyszą sceny zaskakująco intymne. Brytyjski The Guardian dostrzegł nawet czułość w sposobie, w jaki włoski reżyser portretuje "słabość starzejącego się mężczyzny". Groteskę z nostalgią brawurowo pogodził na ekranie ukochany aktor Sorrentino, znany z "Wielkiego piękna" i "Boskiego" Toni Servillo. Jego spektakularna metamorfoza to jeden z największych atutów filmu "Oni", który w samych Włoszech obejrzało aż milion widzów. Oni są u władzy. Oni są cyniczni, niemoralni i zachłanni. Oni chcą uwielbienia. Oni to Silvio Berlusconi, jego świta i orbitujący wokół nich karierowicze, gotowi zrobić wszystko dla pieniędzy i politycznej chwały. Oni chcą uwieść tłumy. W świecie, gdzie najcenniejszą walutą jest młodość i seks, oni nie mają sobie równych.
W 1 kinie
Justine, jej mąż i ich przyjaciele znajdują rozwiązanie swoich kłopotów finansowych : organizują lipny romantyczny rejs dla Francka, zamożnego inwestora, który chce uwieść pewną kobietę. Ten, z założenia idealny plan, okaże się jednak trudny do zrealizowania i zamieni w prawdziwą komedię omyłek.
W 1 kinie
Trzydziestopięcioletnia Juliette (w tej roli laureatka Cezara Izïa Higelin) to utalentowana ilustratorka książek dla dzieci. Bohaterka wraca do rodzinnego miasta, by najbliższe dwa tygodnie spędzić u boku najbliższych, z którymi dawno się nie widziała.Rodzina Juliette stanowi prawdziwą galerię osobowości – od bujającego w obłokach ojca, przez nieobecną matkę artystkę, wiecznie zajętą swoimi sprawami siostrę, aż po ukochaną babcię, która coraz poważniej odczuwa związane ze starością ograniczenia. Ukryte wspomnienia, niewypowiedziane prawdy oraz rodzinne sekrety stopniowo zaczynają wypływać na powierzchnię. Mocno odbijają się też na nieco chaotycznych relacjach pomiędzy członkami familii. Chwilą oddechu od rodzinnych zawirowań staje się dla Juliette kontakt z poznanym na miejscu czarującym mężczyzną.
W 1 kinie
Akcja filmu rozgrywa się w niedalekiej przyszłości. Bezrobotna nauczycielka Max (w tej roli Blanche Gardin) wraz z córką Paulą trudnią się drobnymi kradzieżami. Ich łupem najczęściej padają roboty, które sprzedają później na części na czarnym rynku, zdobywając pieniądze pozwalające im na codzienną egzystencję.Życie bohaterek zostaje wywrócone do góry nogami, kiedy w ich ręce trafia robot domowy typu T.0 o imieniu Théo – zbyt stary, by dało się go sprzedać. Gadatliwa, ciekawska, pomocna, a przy tym niezwykle racjonalna maszyna z miejsca zdobywa sympatię Pauli, od dawna marzącej o robocie. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że nic gorszego nie mogło przytrafić się Max, która robotów i nowoczesnych technologii nienawidzi. Na skutek zbiegu niekorzystnych okoliczności sytuacja bohaterek nagle poważnie się komplikuje. Może to właśnie mechaniczny przyjaciel okaże się tym, czego Max najbardziej teraz potrzebuje?Pełnometrażowy debiut Guida Callegariego to połączenie ciepłej komedii akcji z elementami kina science fiction. Bo kto powiedział, że robot nie może być najlepszym przyjacielem człowieka?
FILTRUJ