wroclaw.pl strona główna

UWAGA! Uwaga! Awaria systemu obsługi zgłoszeń 999!

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Most kolejowy nad Odrą prawie gotowy (ZDJĘCIA)

Dobiegają końca prace budowlane na moście kolejowym nad Odrą, między Osobowicami, a Popowicami. To jedno z najtrudniejszych zadań, które czekało na budowlańców modernizujących trasę kolejową Poznań-Wrocław. Inwestycja finansowana jest ze środków Unii Europejskiej. Prace torowe we Wrocławiu na razie koncentrują się w rejonie Osobowic i Popowic. W tej chwili prawie gotowa jest przeprawa dla pociągów jadących w kierunku stacji Wrocław-Popowice. Nowa konstrukcja, która ze względu na przepisy przeciwpowodziowe została podniesiona o metr nad lustro wody przyciąga wzrok niebieskim kolorem.  Na gotowy most wysypany jest już kamienny podkład pod torowisko. Na podpięcie czeka też sieć.  - Jeszcze w tym roku puścimy pociągi po nowej przeprawie i rozpoczniemy remont mostu sąsiedniego, tego  w przeciwnym kierunku  – mówi Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe. Najprawdopodobniej jeszcze w październiku  na nowym moście odbędą się próby obciążeniowe. W związku z modernizacją trasy Poznań-Wrocław w rejonie cmentarza Osobowice powstaje też nowa stacja kolejowa.  Obiekt, jak podkreśla PKP, wpisze się w system kolei aglomeracyjnej i ułatwi dotarcie m.in. do największej wrocławskiej nekropolii. W miejscu przystanku zniknęły już stare tory i trwają prace ziemne.  Obecnie montowane są konstrukcje żelbetowe pod pierwszą platformę peronową. Później analogiczne prace będą wykonane na sąsiednim torze.  - Dojście do obu peronów wykonawca przystosuje do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach ruchowych. Platformy będą oświetlone, wyposażone w wiaty oraz system informacji wizualnej i głosowej – podkreśla Mirosław Siemienic. To nie wszystkie inwestycje, które czekają tory we Wrocławiu. Wiosną przyszłego roku  PKP PLK rozpocznie przebudowę wiaduktu przy ul. Grabiszyńskiej i Legnickiej. Prace przy tym pierwszym wiadukcie będą bardzo skomplikowane. Obiekt na co dzień zapewnia przejazd po trzech torach, podczas przebudowy będzie dysponował tylko jednym torem. Aby zachować ciągłość ruchu kolejowego w trakcie przebudowy PKP wybuduje tymczasową stację kolejową w rejonie FAT-u(pod estakadą przy ul. Klecińskiej), gdzie będzie kierować część pociągów. Już w tej chwili do przebudowy wiaduktu przygotowuje się też MPK. Musi "uwolnić" sięć trakcyjną od przeprawy, tak aby w momencie jej demontażu mogły przez ul. Grabiszyńską jeździć normalnie tramwaje. Więcej o tym TUTAJ.

Kiedy wszystkie inwestycje się zakończą, składy ze stolicy Dolnego Śląska do Poznania będą mogły jechać z prędkością nawet 160 km/h. To znacznie skróci podróż w tamtym kierunku. Jak zapowiadają przedstawiciele PKP przejazd wtedy będzie trwał nie dłużej niż godzinę i czterdzieści minut. To jednak dopiero jesienią 2015 roku.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama