Strefa płatnego parkowania w obecnym kształcie funkcjonuje od 2003 roku. Podzielona jest na 3 strefy (A-C) i 9 podstref (I-IX). Obejmuje wyłącznie centrum miasta i fragment strefy śródmiejskiej (ok. placu Grunwaldzkiego i Hali Stulecia).
Ważnym elementem propozycji rozwoju strefy płatnego parkowania jest zasada, aby dochody z danego osiedla były przeznaczane na lokalne inwestycje drogowe. W konsultacjach pojawia się wiele pytań dotyczących jak ten mechanizm miałby funkcjonować.
Objęcie danego rejonu strefą płatnego parkowania nie oznacza automatycznie, że pobierane są tam opłaty za postój. Konieczne jest wyznaczenie płatnych miejsc postojowych poprzez oznakowanie poziome i pionowe oraz ustawienie parkomatów. Jest to decyzja podejmowana w imieniu Prezydenta przez Wydział Inżynierii Miejskiej (WIM) jako organ zarządzający ruchem na drogach publicznych.
Rozpoczynają się prace nad projektem uchwały krajobrazowej, która ma uporządkować miejskie przestrzenie publiczne pod kątem szyldów, reklam, małej architektury i ogrodzeń.
14 spotkań w 14 rejonach WBO – rozmawiamy o zasadach, przekonujemy że warto projekt skonsultować w szerszym gronie znajomych, sąsiadów, radzimy jak go pomyślnie złożyć i przeprowadzić. Odpowiadamy na pytania zainteresowanych.
Wielu uczestników konsultacji przyjmuje z niedowierzaniem fakt, iż po wprowadzeniu strefy płatnego parkowania w warunkach śródmiejskich, nawet przy niewielkich opłatach, liczba samochodów zaparkowanych w danym miejscu zmniejsza się o ok. jedną trzecią. Dlaczego tak jest?
Konsultacje społeczne projektu uchwały w sprawie trybu powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego. Zakres konsultacji, przebieg oraz wyniki.
Zastanawiasz się jakie korzyści może przynieść rozwój strefy płatnego parkowania we Wrocławiu? Przeczytaj nasze zestawienie.
W ramach prac nad nowym Studium uwarunkowań i kierunków rozwoju przestrzennego Wrocławia przygotowana została mapa pokazująca różne poziomy dostępności komunikacyjnej poszczególnych rejonów Wrocławia. W analizie tej uwzględniono istnienie tras tramwajowych, autobusowych, przystanków kolejowych, a także ulic. Największą wartość przypisano obsłudze transportem publicznym.
Reklama