Informacje o inwestycji:
- Kategoria inwestycji: Komunikacja zbiorowa
- Rok zakończenia inwestycji: 2029
- Stopień wykonania: 15%
- Wartość inwestycji: 50 000 000 zł
- Jednostka prowadząca: WI
- Osiedle: Klecina
- Projekt finansowany w ramach WBO: nie
- Projekt finansowany w ramach Funduszu Osiedlowego: nie
Powstanie trasa o długości 1,8 km i będzie posiadać cztery pary przystanków. Poza nowym odcinkiem od pętli Klecina, zostanie wybudowany drugi tor na ul. Przyjaźni. Dzięki tej inwestycji liczba mieszkańców w zasięgu połączenia tramwajowego (do 5 min. pieszo na przystanek) wzrośnie z 3,9 tys. do 11,5 tys.
Spółka Wrocławskie Inwestycje w styczniu otworzyła oferty, a 12 marca wyłoniła zwycięzcę. Dolnośląska Pracownia Projektowa przeanalizuje dwa warianty trasy i stworzy projekt dla najlepszego z nich. Zaprojektuje również drugą nitkę torowiska na ulicy Przyjaźni.
Umowa na zaprojektowanie trasy tramwajowej przez Klecinę na Oporów została zawarta 4 kwietnia. Projektant ma na wykonanie zadania 24 miesiące.
Niezależnie od wyboru, pętla autobusowo-tramwajowa ma powstać pod koniec ulicy Kupieckiej, na wysokości skrzyżowania tej ulicy z Karmelkową i Giełdową.
W ramach analizy wariantów planowanej trasy tramwajowej przez Klecinę, miasto zwróciło się do mieszkańców, aby wziąć udział w konsultacjach społecznych. Trwały one do 14 września 2025.
Przedstawiono wyniki konsultacji społecznych, które wyłoniły wariant trasy tramwajowej. Nowa linia tramwajowa zaczynać się będzie na ulicy Przyjaźni między obecnymi przystankami "Braterska" a "Sąsiedzka". Wytyczonym lata temu korytarzem jechać będzie nowym mostem nad Ślęzą, przejedzie przez Klecinę, aby skończyć trasę na pętli na Oporowie przy ul. Kupieckiej na wysokości skrzyżowania tej ulicy z Karmelkową i Giełdową.
Prace projektowe potrwają do II kwartału 2027 roku. Po ich zakończeniu miasto będzie mogło rozpocząć procedury związane z realizacją inwestycji.