Nr projektu Nr projektu 168
PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł
Wrocławki Ośrodek Bezpiecznej Jazdy [WBO 2025]
-
Budżet zgłoszony 3 000 000 zł
-
Lider projektu: Marcin Ochab
Opis projektu
Stworzymy kompleksowy ośrodek doskonalenia techniki jazdy motocyklem oraz samochodem.
Możliwe będzie szkolenie we własnym zakresie oraz przez wykwalifikowaną kadrę szkoleniową.
Projekt zakłada dwa warianty, których realizacja będzie uzależniona on powierzchni dostępnego
terenu:
1. Wariant pierwszy: plac manewrowy do wolnych przejazdów, szkolenia z jazdy precyzyjnej oraz
nitka treningowa o różnych konfiguracjach, przeznaczonej do treningu szybszych przejazdów.
2. Wariant drugi: plac manewrowy do wolnych przejazdów i szkolenia z jazdy precyzyjnej.
Obiekt będzie zaprojektowany tak aby umożliwić konfigurowanie przejazdów i ćwiczeń dla różnych
rodzajów pojazdów. Umożliwi bezpieczną naukę, odseparowaną od ruchu ulicznego.
Uzasadnienie projektu
Obecnie we Wrocławiu brakuje ogólnodostępnego obiektu, na którym w sposób bezpieczny i legalny
można doskonalić technikę jazdy. W ramach projektu chcemy dać zmotoryzowanym wrocławianom
możliwość podnoszenia umiejętności, ćwiczenia bezpiecznych zachowań, reagowania na sytuacje
ekstremalne. Taki trening przełoży się na większe bezpieczeństwo osób korzystających z
wrocławskich dróg. Ośrodek będzie otwarty dla wszystkich, którzy pasjonują się jazdą samochodem
lub motocyklem. Dodatkową funkcją ośrodka, będzie możliwość organizowania spotkań oraz
wydarzeń co ograniczy to nielegalne zloty. Według nas każdy zmotoryzowany powinien odbyć
szkolenie z techniki jazdy. Niestety w tej chwili jesteśmy zmuszeni do wyjazdów ponad 200km za
Wrocław.
Grupa beneficjentów projektu
Szacunkowa liczba beneficjentów to 450 000 osób, przy następujących założeniach: 680 000 mieszkańców Wrocławia to osoby pełnoletnie, z czego 66% posiada prawo jazdy (według średniej krajowej).
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
450000
Elementy projektu
1 x Wariant 1: Plac manewrowy o wymiarach 150 metrów na 40 metrów, powierzchnia asfaltowa, obrzeża betonowe, dopuszczalny nacisk na jednej osi 3,5 tony
1 x Wariant 1: Pętla treningowa o długości 900 metrów, szerokości 10 metrów, powierzchnia asfaltowa, obrzeża betonowe, dopuszczalny nacisk na jednej osi 3,5 tony
1 x Wariant 1: Miejscowo bandy zabezpieczające, szacunkowa całkowita długość 600 metrów
1 x Wariant 1: Ogrodzenie terenu z siatki o długości 1500 metrów, brama wjazdowa
1 x Wariant 2: Plac manewrowy o wymiarach 150 metrów na 40 metrów, powierzchnia asfaltowa, obrzeża betonowe, dopuszczalny nacisk na jednej osi 3,5 tony
1 x Wariant 2: Miejscowo bandy zabezpieczające, szacunkowa całkowita długość 450 metrów
1 x WAriant 2: Ogrodzenie terenu z siatki o długości 500 metrów, brama wjazdowa
Lokalizacja
projekt ponadosiedlowy Lokalizacja
Lokalizacja szczegółowa Wariant 1:Jerzmanowo,AR_19,2;Jerzmanowo, AR_11,1/7;Jarnołtów,AR_8,16;Jarnołtów,AR_9, 1/1;Żerniki, AR_39.3/8; Żerniki,AR_6, 18/1; Żerniki,AR_24,82/1;Żerniki,AR_24, 81;Ratyń,AR_9, 5/3;Ratyń,AR_9,12/1; Mokra,AR_3,1; Brochów,AR_3, 4/5;Swojczyce,AR_2,13/2;Kowale,AR_10, 6/15 Wariant 2: Żerniki,AR_24,17/3;Żerniki,AR_24,79;Żerniki,AR_27,21/2;Ratyń,AR_9,13/1;Tarnogaj,AR_9,4/2;Swojczyce,AR_3,16/2;Swojczyce,AR_2,6/2;Swojczyce,AR_2,4/2;Kowale,AR_10,34;Kowale,AR_10,6/7;Kowale,AR_10,6/11;Kowale,AR_3,28/3;Kowale,AR_3,25;Poświętne,AR_1,4/4;Poświętne,AR_1,2/2