wroclaw.pl strona główna

MPK 100 nowych autobusów dla MPK. Co to będą za pojazdy?

  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Inwestycje
  4. Budowa trasy na Jagodno

Od połowy przyszłego roku mieszkańcy Jagodna i Wojszyc powinni szybciej dojeżdżać pomiędzy centrum a swoimi osiedlami. Komunikację ma usprawnić budowana trasa autobusowa (w przyszłości autobusowo-tramwajowa). Częścią inwestycji był zakończony przed kilkoma dniami remont skrzyżowania Buforowej z Kopycińskiego.

Reklama

Od przełomu listopada i grudnia przejezdne jest skrzyżowanie ul. Buforowej i Kopycińskiego, które było remontowane od września w ramach budowy pasa dla autobusów. Drogowcy ułożyli na nim ostatnią warstwę asfaltu.

<p>Skrzyżowanie Buforowej z Kopycińskiego tuż przed otwarciem</p> Wrocławskie Inwestycje
Skrzyżowanie Buforowej z Kopycińskiego tuż przed otwarciem

W galerii pokazujemy zdjęcia z placu budowy na Jagodnie wykonane w październiku.

Wcześniej przebudowanymi skrzyżowaniami w ramach tej inwestycji są:

  • ulica Terenowa z rondem Wolnej Ukrainy,
  • Buforowa z Lutosławskiego.

TAT (trasa autobusowo-tramwajowa) na Jagodno

Budowa wydzielonej trasy dla pojazdów komunikacji miejskiej – najpierw dla autobusów – na Jagodno rozpoczęła się wiosną 2023 roku i powinna zakończyć się latem 2025.

Przypominamy, że TAT na Jagodno to prawie trzykilometrowa trasa pomiędzy skrzyżowaniem Bardzkiej, Świeradowskiej i Morwowej (przed tym skrzyżowaniem – patrząc od strony centrum – tramwaje skręcają na Gaj) a pętlą (w budowie) na wysokości ul. Kajdasza.

Przy niej powstanie odkryty parking typu parkuj i jedź na około 60 aut oraz zadaszony dla rowerów. Przy samej trasie znajdzie się pięć par przystanków. Część nowych peronów jest już gotowa.

Cała inwestycja, dofinansowana z rządowego programu Polski Ład, kosztuje około 43 milionów złotych.

Plan na przedłużenie TAT i łączniki na Jagodnie

Budowany pas dla autobusów, dzięki któremu mieszkańcy Jagodna i Wojszyc mają zyskać szybsze połączenie z centrum, według planów będzie przedłużony do skrzyżowania Bardziej z Piękną, Kamienną i Hubską (przetarg prowadzą Wrocławskie Inwestycje, chętni mogą się zgłaszać do 13 grudnia), o czym pisaliśmy tutaj.

W planach są także dwie poboczne części inwestycji, o które prosili mieszkańcy biorący udział w konsultacjach Pakietu dla Południa (o którym pisaliśmy tutaj):

  • zarezerwowanie miejsca na korytarz dla transportu zbiorowego wzdłuż ulicy Buforowej do granic miasta i dalej do ronda w Iwinach,
  • budowa ulicy łączącej Grota-Roweckiego z Buforową, jako przedłużenie Iwaszkiewicza.

<p>Czerwona linia oznacza buspas na Jagodno (docelowo tramwaj). Przerywana czerwona linia to rezerwa terenu, kt&oacute;ra w przyszłości może zostać wykorzystana pod komunikację zbiorową. Niebieska linia to droga dla samochod&oacute;w, kt&oacute;ra będzie poszerzana o dodatkowe pasy</p> wroclaw.pl
Czerwona linia oznacza buspas na Jagodno (docelowo tramwaj). Przerywana czerwona linia to rezerwa terenu, która w przyszłości może zostać wykorzystana pod komunikację zbiorową. Niebieska linia to droga dla samochodów, która będzie poszerzana o dodatkowe pasy

A co z tramwajem? Wciąż nie ma nowych przepisów centralnych dotyczących krzyżowania się torów tramwajowych z kolejowymi. Tym niemniej Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na projekt tramwaju na Jagodno (ma pojechać budowaną trasą TAT) oraz budowy dodatkowej jezdni ul. Buforowej, która w przyszłości będzie czteropasmowa (po dwa pasy w każdym kierunku). Termin przyjmowania ofert w tym przetargu upływa 20 grudnia. Więcej szczegółów na jego temat – tutaj.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama