wroclaw.pl strona główna

PILNE Uwaga! Awaria systemu obsługi zgłoszeń 999!

  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Wrocławianie przekonali chińskiego giganta do współpracy

Wrocławianie przekonali chińskiego giganta do współpracy

Data publikacji: Autor:

Edytuj w ACMS

Wrocławski JBTS z koncernem Xiaomi, nazywanym "chińskim Apple” tworzą oficjalną sieć dystrybucji należącej do chińskiego giganta marki Xiaoyi.

Reklama

Prowadzili firmę w Chinach i tam nawiązali kontakty z koncernem Xiaomi, jednym z największych producentów elektroniki użytkowej na świecie. Dwóch wrocławian, Jakub Tomasiczek i Bartłomiej Sawczyn, przekonało Chińczyków, aby ekspansję na rynki europejskie rozpoczęli właśnie ze stolicy Dolnego Śląska. Tworzą oficjalną sieć dystrybucji należącej do chińskiego giganta marki Xiaoyi.

– W znacznej mierze był to efekt kontaktów, które nawiązaliśmy w Chinach – opowiada Jakub Tomasiczek, dyrektor generalny firmy JBTS, obecnie oficjalnego dystrybutora w Polsce marki Xiaoyi. - Studiowałem w Szanghaju handel międzynarodowy i język chiński. Mieszkałem tam siedem lat. Bartek dołączył do mnie, kiedy zdecydowaliśmy się na wspólny biznes.

Jak wrocławianie przekonali chińskiego giganta?

W Szanghaju założyli i prowadzili platformę kurierską. Ofertę kierowali przede wszystkim do mieszkających w Chinach cudzoziemców, którzy mieli kłopoty z miejscowymi firmami kurierskimi. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę.

– Zebraliśmy wtedy mnóstwo bezcennych doświadczeń – dodaje Bartłomiej Sawczyn, dyrektor operacyjny firmy JBTS. - Jeśli chce się współpracować z Chińczykami, trzeba dobrze poznać ich mentalność. Dla nich w biznesie liczą się wzajemne zrozumienie i zaufanie, cierpliwość i solidność. To był nasz atut w negocjacjach z marką Xiaoyi 

Przekonali Chińczyków także tym, że znakomicie poruszają się również w europejskich realiach biznesowych. To o tyle istotne, że chińskie firmy, nawet te największe, niedostatecznie orientują się w potrzebach odbiorców z zagranicy. Teraz ich zadaniem jest przekonanie zachodnich klientów, że chińskie kamerki mogą jakością konkurować z najlepszymi światowymi markami. W Polsce ich atutem jest również cena. Przy specyfikacji urządzenia z tej samej półki, chińskie produkty są 3-4 razy tańsze niż podobne konkurencyjnych marek. 

Sieć dystrybucji marki Xiaoyi wrocławianie stworzyli w oparciu o dedykowany portal oraz we współpracy z serwisem Allegro. W perspektywie mają rozpoczęcie sprzedaży w wybranych punktach handlowych na terenie całego kraju. Z czasem wrocławianie zamierzają też poszerzyć asortyment. Już prowadzą działania w tym kierunku.

Lokalny patriotyzm

- Jednak na razie priorytetem jest rozwój sieci w Polsce i wejście na inne duże rynki europejskie – mówi Bartłomiej Sawczyn. - Już niedługo nasza firma znacznie się rozrośnie. Będziemy potrzebowali informatyków, grafików, osoby do obsługi klienta i logistyki. Większość biznesowych rozmów prowadzimy w Warszawie, ale siedziba firmy jest we Wrocławiu i tak pozostanie, ponieważ jesteśmy lokalnymi patriotami. Poza tym, przy zachowaniu proporcji, panuje tu równie dobra energia do prowadzenia biznesu, jak w Szanghaju.

Xiaomi to jedna z najszybciej rozwijających się firm technologicznych świata. Jest nazywana „chińskim Apple”. Wartość chińskiego giganta szacuje się na około 46 miliardów dolarów. Jest w ścisłej światowej czołówce producentów elektroniki użytkowej. Koncern potrzebował tylko pięć lat, by stać się jednym z największych producentów urządzeń mobilnych na świecie. Pod względem sprzedaży smartfonów zajmuje czwarte miejsce. Polska jest pierwszym krajem w Europie, w którym powstaje oficjalna sieć dystrybucji jednej z marek należących do Xiaomi. 

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama