wroclaw.pl strona główna

Środowisko ZOO Wrocław: Zuri i Teo dołączyły do stada kotików

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Mijanka na ul. Przyjaźni jest już gotowa

Zakończyła się budowa mijanki tramwajowej na ul. Przyjaźni. Dzięki nowemu, 65-metrowemu odcinkowi toru tramwaje linii 7 i 17 mogą (od soboty 4 października) swobodnie mijać się w połowie drogi między pętlą "Klecina" a aleją Karkonoską, gdzie zaczyna się już standardowe, dwutorowe torowisko.

Reklama

Zakończenie budowy mijanki na ul. Przyjaźni to dobra wiadomość dla pasażerów.

To koniec sytuacji, w których jeden tramwaj musiał czekać, aż drugi pokona całą trasę - od teraz przejazd będzie sprawniejszy i bardziej punktualny. To kolejny krok w stronę nowoczesnej i niezawodnej komunikacji we Wrocławiu.
prezydent Wrocławia Jacek Sutryk

Dlaczego mijanka na Przyjaźni jest potrzebna?

Mijanka na ul.  Przyjaźni jest potrzebna, ponieważ jeden tor prowadzący przez Przyjaźni, który sprawdzał się w czasach, kiedy kursowała tu jedna linia (numer 17), przestał wystarczać.

Od 7 lat dociera tu również linia numer 7 i zrobiło się ciasno: w szczycie przejeżdża tramwaj średnio co 3-4 minuty. Efekt? Gdy jeden tramwaj ruszał z pętli "Klecina", to drugi, który zmierzał w jej kierunku, musiał czekać na przystanku "Przyjaźni", tuż przy al. Karkonoskiej. Jeśli ten z Karkonoskiej wjechał na jeden tor, z pętli nie mógł wyruszyć inny tramwaj.

Po wybudowaniu mijanki motorniczy nie będzie musiał czekać, aż kolega z przeciwnego kierunku pokona całą Przyjaźni. Miną się w połowie.

Między "Sąsiedzką" a "Braterską"

Mijanka na ul. Przyjaźni powstała między przystankami "Sąsiedzka" a "Braterska". 

Mapa przedstawia fragment ulicy Przyjaźni i miejsce, w którym powstanie mijanka. Jej zachodni koniec będzie na wysokości ulicy Braterskiej gis.um.wroc.pl
Mapa przedstawia fragment ulicy Przyjaźni i miejsce, w którym powstanie mijanka. Jej zachodni koniec będzie na wysokości ulicy Braterskiej

Inwestycja kosztowała ok. 4,8 mln zł i objęła nie tylko budowę drugiego toru, ale także przebudowę sieci trakcyjnej, oświetlenia, odwodnienia i montaż systemu sterowania rozjazdami.

Testy techniczne potwierdziły, że wszystko działa bez zarzutu, a tramwaje wracają na swoje trasy.

Program Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS) 2021 – 2027

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama