wroclaw.pl strona główna

PILNE Uwaga! Awaria systemu obsługi zgłoszeń 999!

  1. wroclaw.pl
  2. Wrocław Rozmawia
  3. Zbliża się ostatni etap remontu tramwaju Maximum

Wrocławski wagon tramwajowy Maximum jest jedynym tego typu zabytkiem w Polsce oraz jednym z nielicznych ocalałych na świecie. Pierwszy etap jego remontu realizowany był w 2013 roku w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Kolejne etapy prac przypadły na lata 2018-2020 i finansowane były ze środków gminy Wrocław.

Zostało już tylko lakierowanie i odtworzenie detali

Do wykonania pozostało odtworzenie detali, takich jak tablice kierunkowe i boczne, falbanka świetlika, czy emaliowane tabliczki we wnętrzu wagonu. Tramwaj otrzyma także powłokę lakierniczą, przywracającą mu wygląd z 1901 roku. Nie tylko kolor, ale i całą ornamentykę: numery taborowe, nazwę przewoźnika na burtach, komunikaty porządkowe. Odtworzony zostanie nawet strój wrocławskiego motorniczego sprzed przeszło 100 lat.

W tym roku mija 120 lat od wprowadzenia tramwajów Maximum

Tramwaje zamówiła w 1901 roku spółka Breslauer Straßen-Eisenbahn-Gesellschaft. Drewniane nadwozie wyprodukowane zostało we Wrocławiu, prawdopodobnie w zakładach Breslauer Actien-Gesellschaft für Eisenbahn-Wagenbau. Wózki skrętne dostarczyła firma Bergische Stahlindustrie, a elektrykę - firma Union. Końcowy montaż wagonów wykonano we Wrocławiu, w zajezdni tramwajowej przy ulicy Legnickiej.

Tramwaje oparte na tej konstrukcji, jeździły po Wrocławiu jeszcze w latach 60. XX wieku.

Wyłoniony w konkursie wykonawca prac, zorganizuje także wydarzenie edukacyjne nawiązującego do rocznicy elektryfikacji tramwajów konnych we Wrocławiu i obejmujące treścią m.in. produkcję oraz  eksploatację wagonów typu Maximum.

Po zakończeniu prac związanych z odbudową wagonu, planowane jest uzyskanie dopuszczenia go do ruchu. 

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama