Kalendarium Kiedy
W 1 kinie
Szum Fontanny, zielona Pergola, a nad głową gwiazdy. Trudno o lepszą scenerię dla kina plenerowego we Wrocławiu. Można śmiało wpisywać w kalendarz: każdy wakacyjny czwartek o 21:30 – dobre kino na Pergoli. Hala Stulecia w ramach Lata na Pergoli, które napędza Tauron, zadbała o odważną, świeżą i nieoczywistą selekcję filmów, wszystkie to premiery z 2024 roku. Co ważne, seanse odbędą się nawet w razie niesprzyjającej pogody, będą wtedy przenoszone do wnętrz kompleksu. Liczba leżaków ograniczona – warto być trochę wcześniej i zająć miejsce lub zabrać ze sobą koc. „Konklawe” Opis filmu Fascynujący thriller Edwarda Bergera, twórcy nagrodzonego 4 OSCARAMI „Na Zachodzie bez zmian”, który przenosi widzów w samo serce Watykanu. Co jest najwyższą wartością? Wiara? Nadzieja? Miłość? A może interes potężnej instytucji? Po śmierci znienawidzonego w Watykanie papieża, kardynałowie z całego świata zjeżdżają się na konklawe, by wybrać nowego przywódcę Kościoła. Obradom przewodzi kardynał Lawrence, który ma za zadanie jedynie czuwać nad ich sprawnym przebiegiem. Jednak, gdy zaostrza się walka dwóch wrogich frakcji, a na jaw zaczynają wychodzić kompromitujące tajemnice ich kandydatów, Lawrence staje przed dylematem. Zachować bezstronność i pozwolić wybrać osobę niegodną? Czy wbrew zasadom zaangażować się po jednej ze stron? A może poszukać trzeciego rozwiązania? Okazja nadarza się, gdy tuż przed rozpoczęciem głosowania wśród obradujących pojawia się nikomu nieznany kardynał Benitez, tajemniczy współpracownik nieżyjącego papieża. Kim jest? Kto za nim stoi? Jaki ma cel? Czy instytucję Kościoła czeka wstrząs, jakiego nie było w historii? Informacje Reżyseria: Edward Berger Występują: Ralph Fiennes, Stanley Tucci, Isabella Rossellini, Jacek Koman, John Lithgow Kraj produkcji: USA Rok produkcji: 2024 Język oryginalny: angielski, włoski Gatunek: thriller Czas trwania: 2h Nagrody i nominacje Oscar 2025 | Najlepszy scenariusz adaptowany Peter Straughan Oscar 2025 | nominacja Najlepszy film Oscar 2025 | nominacja Najlepszy aktor pierwszoplanowy Ralph Fiennes Oscar 2025 | nominacja Najlepsza aktorka drugoplanowa Isabella Rossellini Oscar 2025 | nominacja Najlepsza muzyka Volker Bertelmann Oscar 2025 | nominacja Najlepsza scenografia Cynthia Sleiter, Suzie Davies Oscar 2025 | nominacja Najlepsze kostiumy Lisy Christl Oscar 2025 | nominacja Najlepszy montaż Nick Emerson Złoty Glob 2025 | Najlepszy scenariusz Peter Straughan Złoty Glob 2025 | Nominacja Najlepszy dramat Złoty Glob 2025 | Nominacja Najlepszy aktor w dramacie Ralph Fiennes Złoty Glob 2025 | Nominacja Najlepsza aktorka drugoplanowa Isabella Rossellini Złoty Glob 2025 | Nominacja Najlepszy reżyser Edward Berger Złoty Glob 2025 | Nominacja Najlepsza muzyka Volker Bertelmann
W 1 kinie
W długi, sierpniowy weekend, kolejna dawka teatralnych wrażeń! To już ostatni spektakl prezentowany w ramach kina plenerowego w Dawnej Pralni w tym roku. Tym razem zobaczymy spektakl z 2023 roku „Matki. Pieśń na czas wojny” w reżyserii Marty Górnickiej. To opowieść o wojnie i o kobietach, które stają w jej obliczu. O ich prześladowaniu, przemocy i ucieczce. Zapraszamy do zapoznania się z ich wojennymi doświadczeniami.
W 1 kinie
Przedpremierowy pokaz specjalny wersji 4K z maskami weneckimi i kieliszkiem wina! Opis wydarzenia: 16 sierpnia zapraszamy Was na wyjątkowy, jednorazowy seans „Amadeusza” – arcydzieła Miloša Formana w nowej, cyfrowo odrestaurowanej wersji 4K przygotowanej przez Akademię Oscarową. To pierwsze pokazy tej kopii w Polsce, a także rzadko prezentowana, kinowa wersja filmu – krótsza, bardziej precyzyjna narracyjnie, przez wielu (w tym samego dystrybutora) uważana za lepszą. Chcemy, by ten wieczór był nie tylko okazją do spotkania z wielkim kinem, ale i doświadczeniem ducha epoki Mozarta. Dlatego pokaz zyska specjalną oprawę – po seansie zaprosimy Was na kieliszek wina, a tych, którzy zdecydują się przyjść w balowych maskach (w stylu weneckim), zachęcamy do wspólnego stworzenia prawdziwie teatralnej atmosfery. Dla pierwszych 20 osób, które w dniu seansu pojawią się w kinie z ważnymi biletami, przygotowaliśmy niespodziankę – maski otrzymacie od nas w prezencie. Film zdobył 8 Oscarów, w tym za najlepszy film, reżyserię i kostiumy, i pozostaje jednym z najbardziej imponujących przykładów kina kostiumowego – zarówno w warstwie formalnej, jak i narracyjnej. Odrestaurowana wersja to szansa, by zobaczyć ten tytuł z nową jakością obrazu i dźwięku, na srebrnym ekranie, w warunkach, które pozwalają w pełni docenić jego przepych i kunszt. Opis filmu: Porywająca historia muzycznego geniusza Mozarta (Tom Hulce) i jego zazdrosnego przeciwnika Salieriego (F. Murray Abraham) to nagrodzony 8 Oscarami wielki spektakl Miloša Formana oraz jeden z najlepszych filmów kostiumowych w historii kina. W scenerii XVIII-wiecznego Wiednia rozegra się pełen pasji, gniewu i uniesień pojedynek między dwoma bohaterami, których dzieli prawie wszystko – poza miłością do pięknej muzyki. Epickie kino, wybitna ścieżka dźwiękowa, oszałamiająca opera, humor i trzymający w napięciu dramat: Odrestaurowany w 4K przez Akademię Oscarową „Amadeusz” to widowisko na wszystkie czasy – i widowisko wszech czasów.
W 1 kinie
Szum Fontanny, zielona Pergola, a nad głową gwiazdy. Trudno o lepszą scenerię dla kina plenerowego we Wrocławiu. Można śmiało wpisywać w kalendarz: każdy wakacyjny czwartek o 21:30 – dobre kino na Pergoli. Hala Stulecia w ramach Lata na Pergoli, które napędza Tauron, zadbała o odważną, świeżą i nieoczywistą selekcję filmów, wszystkie to premiery z 2024 roku. Co ważne, seanse odbędą się nawet w razie niesprzyjającej pogody, będą wtedy przenoszone do wnętrz kompleksu. Liczba leżaków ograniczona – warto być trochę wcześniej i zająć miejsce lub zabrać ze sobą koc. „Better Man. Niesamowity Robbie Williams” Opis filmu To nie jest typowa biografia muzyczna – „Better Man” to energetyczny, błyskotliwie zrealizowany film, który łączy fantastyczną muzykę z intensywnymi emocjami i pełną rozmachu formą wizualną. Robbie Williams, zwykły chłopak z Wielkiej Brytanii, od najmłodszych lat marzył o scenie, obserwując nieudane próby kariery swojego ojca. W filmie śledzimy jego drogę od debiutu w boysbandzie Take That, przez szczyty światowych list przebojów, aż po momenty zwątpienia i autodestrukcji. To historia nie tylko sukcesu, ale też walki z własnymi słabościami i presją sławy. Dzięki talentowi i wewnętrznej sile Robbie Williams wielokrotnie podnosi się po upadkach, udowadniając, że jest artystą wyjątkowym i niepowtarzalnym. Produkcja zachwyca nie tylko emocjami, ale i formą – Gracey, specjalista od efektów wizualnych, tworzy pełne ekspresji, ekscentryczne widowisko, które idealnie oddaje niebanalną osobowość Robbie’go Williamsa. Informacje Reżyseria: Michael Gracey Występują: Raul Briones, Oded Fehr, James Waterston, Rooney Mara Kraj produkcji: USA, Wielka Brytania, Chiny, Francja, Australia Rok produkcji: 2024 Gatunek: biograficzny Czas trwania: 2h 14 min Nagrody i nominacje Oscar 2025 | Nominacja: Najlepsze efekty specjalne Złoty Glob 2025 | Nominacja: Najlepsza piosenka – “Forbidden Road”, wyk. Robbie Williams (I)
W 1 kinie
Szum Fontanny, zielona Pergola, a nad głową gwiazdy. Trudno o lepszą scenerię dla kina plenerowego we Wrocławiu. Można śmiało wpisywać w kalendarz: każdy wakacyjny czwartek o 21:30 – dobre kino na Pergoli. Hala Stulecia w ramach Lata na Pergoli, które napędza Tauron, zadbała o odważną, świeżą i nieoczywistą selekcję filmów, wszystkie to premiery z 2024 roku. Co ważne, seanse odbędą się nawet w razie niesprzyjającej pogody, będą wtedy przenoszone do wnętrz kompleksu. Liczba leżaków ograniczona – warto być trochę wcześniej i zająć miejsce lub zabrać ze sobą koc. Opis filmu „Jutro będzie nasze” „Nawet na służącą się nie nadajesz!”, mówi do Delii jej mąż, jedną ręką zabierając jej wypłatę, a drugą wymierzając siarczysty policzek. Nieśmieszne? A może jednak dobrze się będziecie bawić w tym (nie)miłym towarzystwie? „Jutro będzie nasze” – mocny, a jednocześnie zabawny i pełen emocji kobiecy głos, który stał się jednym z największych przebojów kinowych we Włoszech, wyprzedzając w tamtejszym box office nawet „Barbie” Grety Gerwig i „Oppenheimera” Christophera Nolana. Jest to zasługą między innymi jednego z najbardziej zaskakujących – i jednocześnie satysfakcjonujących – zakończeń filmowych ostatnich lat. „Jutro będzie nasze” to debiut komiczki i aktorki Paoli Cortellesi, która, podążając śladem Phoebe Waller-Bridge („Fleabag”), zagrała w nim także główną rolę. Z Delią może utożsamić się każda z nas, bo i my dokonujemy na co dzień rzeczy niemożliwych – ogarniamy dom i pracę, dzieci i starszych członków rodziny, łagodzimy złe humory męża albo emocje nastoletniej córki. Delia urabia sobie ręce po łokcie, a w zamian dostaje tylko kolejne razy, pretensje i fochy. Jest również przekonana, że szykującą się do zamążpójścia córkę czeka podobny los. Jednak pewnego dnia przychodzi do niej list, który prowokuje ją do buntu i skłania do zaskakująco śmiałych czynów, których nikt się nie spodziewa po gospodyni domowej. „Jutro będzie nasze” emanuje duchem zmiany, wiarą w siłę kobiet i kobiecą solidarność. Jest też odą na cześć pięknych, acz burzliwych relacji matek z córkami. Ten włoski przebój rozgrywa się w podnoszącym się z kryzysu powojennym Rzymie i nawiązuje do dzieł neorealizmu, w szlachetną tradycję wkłada jednak współczesne treści. Bo „Jutro będzie nasze” mówi o zbiorowym przebudzeniu, o kobietach, które jako pierwsze odważyły się przeciwstawić dziedzictwu przemocy. Przeplatający śmiech i łzy, wprost dotykający bolesnych doświadczeń, a przy tym lekki jak rzymskie wakacje film Cortellesi dowodzi, że przyszłość leży – dosłownie – w naszych rękach. Czy od czasów naszych babek coś dla siebie wywalczyłyśmy? Tak, i lepiej mocno tego pilnujmy, mówi reżyserka. Film Cortellesi w rytm włoskich ballad prowadzi nas przez współczucie, wściekłość, śmiech i wzruszenie, zarówno stawiając nas przed brutalną prawdą, jak i dając nieskończone pokłady nadziei. Bella ciao! Informacje Reżyseria: Paola Cortellesi Występują: Paola Cortellesi, Valerio Mastandrea, Romana Maggiora Vergano, Emanuela Fanelli Kraj produkcji: Włochy Rok produkcji: 2024 Gatunek: komediodramat Czas trwania: 118 min Nagrody i nominacje Nagrody David di Donatello 2024: Najlepszy Debiut Reżyserski, Najlepszy Scenariusz Oryginalny, Najlepsza Aktorka (Paola Cortellesi), Najlepsza Aktorka Drugoplanowa (Emanuela Fanelli), Nagroda Publiczności RomeFilmFest 2023: Nagroda Jury, Nagroda Publiczności Festiwal Filmowy Göteborg 2024: Konkurs Międzynarodowy – Główna Nagroda
W 1 kinie
Amerykański buntownik o europejskiej duszy. Egzystencjalista z rockowym sercem. Minimalista i romantyk. W sierpniu i wrześniu zapraszamy Was na przegląd Nieustające wakacje z Jimem Jarmuschem – spotkanie z reżyserem, który przez cztery dekady uczył nas, jak patrzeć na świat z boku. Pokażemy dziewięć filmów – od debiutanckiej włóczęgi po industrialnym Nowym Jorku po opowieść o wampirach zakochanych w sztuce. Jarmusch to artysta, który z undergroundu wyrzeźbił osobną galaktykę – pełną outsiderów, nocnych przechodniów i ludzi, którzy nie pasują. Ani do systemu, ani do siebie samych. Kręcił w Cleveland i Patersonie, ale zawsze portretował tych, którzy żyją gdzieś obok. Bohaterowie jego filmów nie mają wielkich planów – dryfują, zatrzymują się na chwilę, zawieszają w bezczasie. Niby nie robią wiele, ale to właśnie między jednym spojrzeniem a drugim odsłania się ich prawdziwa twarz. W „Nieustających wakacjach” poznajemy Alliego, chłopaka bez szkoły i bez planu, który snuje się po Nowym Jorku, jakby miasto było snem, a on jego cichym obserwatorem. „Inaczej niż w raju” to już opowieść o trójce imigrantów i Amerykanów z drugiego pokolenia, dla których każdy krajobraz wygląda dokładnie tak samo – pusto. W „Poza prawem” bohaterowie spotykają się dopiero w więziennej celi, a mimo to tworzą jedną z najczulszych (i najzabawniejszych) drużyn filmowych lat 80. I dalej: „Mystery Train”, „Paterson”, „Kawa i papierosy” – ułożone jak wariacje na temat tego, co dzieje się między ludźmi, kiedy akurat nic się nie dzieje. A przecież Jarmusch potrafi też w romantyzm – ten chłodny, podskórny, jak z płyt Joy Division. W „Tylko kochankowie przeżyją” Adam i Ewa trwają razem od wieków, ale wciąż nie są pewni jutra. Przeglądając winyle, rozmawiają o entropii wszechświata. I o tym, że najważniejsze rzeczy to te najbardziej kruche: książki, muzyka, język. Ten przegląd to nie kronika sukcesów reżysera, a raczej propozycja zatrzymania się w jego rytmie. Spotkajcie się z twórcą, który z nudy zrobił sztukę, z ciszy muzykę, a z braku przyszłości – najbardziej ludzką z opowieści.
FILTRUJ